sobota, 11 lutego 2012

Murzynek


     Ciasto smaczne, miękkie, puszyste, wilgotne w środku, i co najważniejsze - łatwe oraz szybkie w przygotowaniu. Wymaga jedynie zmiksowania wszystkich składników. Przepis otrzymałam od mojej koleżanki wiele lat temu, z zapewnieniem, iż przygotowanie murzynka jest tak proste, że nawet osoby, które mają dwie lewe ręce do pieczenia, upieką pyszne ciasto.


MURZYNEK

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 2 łyżki powideł lub dżemu
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • odrobina olejku waniliowego lub cynamonu
  • czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej

Wykonanie:

Wszystkie składniki zmiksować, przelać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w temperaturze 170 stopni, aż do suchego patyczka - długi, drewniany patyczek wbijamy w ciasto, jeśli po wyjęciu jest suchy, to znaczy, że ciasto jest gotowe. Murzynek podczas pieczenia ładnie urośnie i zawsze pęknie na wierzchu. Upieczone ciasto koniecznie polewamy czekoladą.

Polewa czekoladowa:

Można użyć gotowej polewy czekoladowej, lub przygotować ją samemu. W rondelku podgrzewamy połamaną tabliczkę gorzkiej czekolady z dodatkiem 30% śmietanki z kartonika, w stosunku 1:1. Mieszamy przez cały czas, aż do zupełnego rozpuszczenia czekolady.


 

Miłego weekendu :)
Ada

62 komentarze:

  1. U mnie w piekarniku dochodzi właśnie drożdżowe :)
    ale Twój przepis wypróbuję następnym razem bo bardzo lubię takie proste i udające się przepisy :)
    mam nadzieje, że go nie przypalę ;))

    pozdowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ika, mając w pamięci doświadczenia dżemowe, po prostu uważaj na samiuteńki koniec :))
      Drożdżowe też pyszne :)

      Pozdrawiam mocno

      Ada

      Usuń
  2. chyba go dzis upiekę wygląda apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam mniam, to lubię, proste, szybkie i sprawdzone :))) Może zrobię w tym tygodniu :D udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  4. kurcze ale pyszności, u mnie mąż zarządził dietę więc muszę obejść się smakiem...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda że nie mam kakao bo bym upiekła dzisiaj. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda wyjątkowo apetycznie :) u mnie niestety zakazane dzieciaki z alergią na kakao mogłyby tylko popatrzeć :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Och jak pysznie wygląda :) Musze wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. o ja też dzisiaj miałam ochotę na murzynka, ale z braku sodki( nie chciało mi się iść do sklepu)właśnie piekę ciasto z truskawkami:)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham murzynki - zawsze wychodzą :))

    OdpowiedzUsuń
  10. upiekłam bez kakao ;) dodałam brązowego cukru ;) nie jest aż tak brązowy ale też nie jest kompletnie blady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie właśnie pomyślałam, że można upiec bez kakao. Będzie jasne, ale smak ten sam :)

      Usuń
  11. Uwielbiam murzynka :) Moim pierwszym ciastem jakie w życiu zrobiłam był własnie murzynek ,to była kompletna klapa :)) Potem robiłam jeszcze wiele razy i juz na szczęście sie udawał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O, wydaje mi się, że moje pierwsze i jak dotychczas jedyne ciasto właśnie murzynkiem było :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam dwie lewe ręce do gotowania i pieczenia, ale z przepisu dam radę :) Murzynek apetyczny i ta polewa czekoladowa...mniam mniam :)
    Ada zapraszam Cię do serialowej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. oj widzę Aduś, że pieczeni to Twoja pasja!:) ale jak się takie cudne ciasta piecze to nic tylko piec:) trochę mnie zarażasz tym pieczeniem:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Oh, it looks so delicious!:) And the recipe is just the way I like it - easy and quick to bake;) Thanks!
    Nice weekend,
    Ira

    OdpowiedzUsuń
  16. No masz ! Ale narobiłaś mi smaka :-) U mnie dzisiaj kupny sernik :-(
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  17. ja znam to ciasto pod nazwą "ciasto na oleju", można je różnie modyfikować, z jabłkami i cynamonem, ze śliwkami, generalnie wszystkim na co ma się ochotę. fakt, zawsze wychodzi i jest pyysznee!
    ps. ja mam kupne kremowe, takie o którym marzyłam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie wiem. Ja kiedyś tak pokombinowałam, dodałam odsączone brzoskwinie z puszki i ciasto się nie udało. Owoce puściły sok i jednym słowem wyszedł zakalec :)

      Można dodać orzechy, rodzynki i będzie ok.

      Usuń
  18. jak dawno nie robiłam murzynka!!A przecież to takie proste a zarazem pyszne ciasto!
    Aduś, z tej porcji wychodzi jedna taka blaszka jak na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie taka blaszka. Ciasto jest płynne i po przelaniu na blaszkę, wypełnia ją do około 1/2 wysokości. Podczas pieczenia ładnie rośnie.

      Usuń
    2. Dziękuję Ci za odpowiedż!!! Na weekend robię!!

      Usuń
  19. Aduś u Ciebie murzynek a u mnie za chwilkę pyszna herbatka, myślę że to doskonały zestaw :)
    całuski;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Tylko szkoda, że tak na odległość :)

      Usuń
  20. uwielbiam takie proste przepisy, rach, ciach i ciasto gotowe:)

    OdpowiedzUsuń
  21. a wiesz, że za mną chodziło to ciasto ostatnio , tylko nie mogłam się do przepisu dogrzebać ale już zapisałam Twój i na pewno wykorzystam. pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam tego typu ciasta, wykorzystam Twój przepis na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  23. Upiekłam:) Jest wyśmienite!
    Pozdrawiam*

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziewczyny dziękuję za wszystkie komentarze.

    Pozdrawiam serdecznie

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  25. Mmmm.... ślina mi pociekła na ekran :-) Uwielbiam takie wilgotne ciasta. Dzięki za przypomnienie o murzynku i za przepis :-)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  26. Oo, smak mojego dzieciństwa :) Moja mama piekła takie w okrągłym prodiżu i sama z przyzwyczajenia chyba nigdy nie upiekłabym go w blasze prostokątnej, ale wiadomo, że w smaku nie robi to różnicy :)
    Pozdrawiam, Ewa ^^

    OdpowiedzUsuń
  27. o super przepis mi nigdy murzynek nie wychodizl :( bede musiala sprobowac Twojego przepisu bo wyglada pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Chyba wszystko mam...Może uda mi się więc dziś zrobić to cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie mogłam nie upiec (wczoraj). Nie miałam kakao, to dałam kawę rozpuszczalną. Po upieczeniu posmarowałam nutellą i posypałam płatkami migdałowymi. Mąż właśnie kończy...
    Uwielbiam Twojego bloga i traktuję go jako natchnienie! ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kawą, nutellą i płatkami rzeczywiście fajny pomysł :)
      Spróbuję następnym razem.
      Dziękuję za miłe słowa :)

      Ada

      Usuń
  30. ... To moje ulubione ciasto... Ale mi nie zawsze wychodzi...
    Znów narobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń
  31. murzynka pieke bardzo czesto,wlasnie dlatego ze jest bardzo latwe i chyba nie da sie go ,,zepsuc'' :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Adula, mam masochistycznego pecha zaglądać do ciebie, jak akurat jakiegos pysznego posta upieczesz.
    Pyyyyyyyyyyyyycha!
    no i siedze znowu z kawą i liże monitor! :)

    pozdrawiam!
    Zuza

    OdpowiedzUsuń
  34. A ja myślałem że murzynek to w Afryce mieszka ;o))

    OdpowiedzUsuń
  35. Natchniona murzynkiem, Twym zaryzykowam i zrobiłam babkę piaskową marmurkową:)Skoro to takie proste to i murzynka też zrobię...jak szaleć to szaleć:)mła:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Pierwszy wpis na moim blogu to murzynek - popisowe ciacho a przy tym takie proste ;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. dokładnie... murzynek - jeden z łatwiejszych do przygotowania.
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie:
    http://kraina-sztuki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. siedzi w piecu! a ja czekam na gości :) oj chyba bez polewy zjedzą, skoro to taka poranna wizyta a ja się o niej dowiedziałam godzinę temu :)) pozdrawiam
    PS kotlety jajeczne z Twojego przepisu moja córa UWIELBIA :)) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  39. oże i ciasto proste, ale za to jakie pyszne:P:) Twój wygląda idealnie!!:)

    OdpowiedzUsuń
  40. od kąt mam ten przepis robie je przynajmniej raz w tygodniu ;)
    robie też z orzechami albo przekładam je budyniem lub jakimś kremem- domownicy zachwyceni ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam się, bo jestem tu pierwszy raz:) Bardzo fajny blog, choć przepisów jeszcze niewiele (czekam na więcej!:)). Wczoraj mój małżonek zażyczył sobie murzynka, a ja nie mam z tym ciastem zbyt dobrych wspomnień (uwielbiam, ale nie zawsze wychodzi, więc eksperymentuje z przepisami), więc musiałam szybko znaleźć dobry przepis. Skorzystałam z Twojego, bo wydawał się szybki i prosty, i właśnie biję się po rękach, żeby nie jeść gorącego - wyszedł przepiękny, puszysty, wilgotny i bardzo delikatny. Nie miałam czekolady, więc w ślad za to-znowu-ja posmarowałam wierzch nutellą - pychotka. Dzięki za przepis - ciasto jest przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Najlepszy murzynek jaki kiedykolwiek zrobiłam, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Powidła też zmiksować czy może przełożyć ciasto? Hmmmm Pomocy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu dodać do ciasta i wszystkie składniki zmiksować :) Pozdrawiam

      Usuń
  44. Ja już robię po raz kolejny murzynka z tego przepisu i wychodzi wyyyśmienity !!! Polecam serdecznie i dziękuję za przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  45. postanowiłam wypróbować ten przepis:) mam nadzieję murzynek wyjdzie smaczny, bo zdjęcia wyglądają bosko:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  46. przepis wypróbowany, murzynek wyszedł piękny i przepyszny! dzięki za przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Polecam gorąco ten przepis. Murzynek wychodzi pyszny! Ja dodaje dżem jagodowy a polewę robię w następujący sposób rozpuszczam w rondelku czekoladę gorzką 70% i dodaje 1/3 szklani mleczka kokosowego. Polewa nawet po ostygnięciu pozostaje lejąca ;) pozdrawiam antrea

    OdpowiedzUsuń
  48. jestem pod wielkim wrażeniam, gratuluje sukcesów i zapraszam na mojego bloga :) http://nymuffin.blogspot.com/2014/03/chocolate-cake-ciasto-czekoladowe.html czekam na Pani ocenę i pozdrawiam NEW YORK MUFFIN

    OdpowiedzUsuń
  49. Ciasto wyszło pyszne! Łatwe do wykonania, a składniki zawsze się znajdą w kuchni;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciasto wyszło przepyszne:) Do tej pory miałam inny przepis na murzynka ale ten bije go na głowę. Dziękuję za przepis i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Genialny przepis!! Ciasto wyrosło mega, a smakuje wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  52. Rewelacyjny przepis a do tego zawsze wychodzi! Wielkie dzięki już trzeci raz robię;)

    OdpowiedzUsuń