7 września 2011

Musy jabłkowo-dyniowe


Przetwory z jabłek i dyni przygotowałam głównie z myślą o dzieciakach. Jako desery na zimowe popołudnia, a dla Córeczki również jako dodatek do kaszek i obiadów. Przygotowałam ich sporo, bo prawie 30 średniej wielkości słoików.

MUS JABŁKOWO- DYNIOWY

Składniki:
  • jabłka
  • dynia (wagowo taka sama ilość jak jabłek)
  • cukier

Jabłka myjemy, obieramy ze skórek, wycinamy gniazda nasienne, miksujemy. Dynię kroimy na mniejsze cząstki, obieramy, wydrążamy pestki z miękkim miąższem, miksujemy. Łączymy jabłka z dynią, w stosunku wagowym 1:1, dodajemy cukier (według uznania smakowego) i gotujemy 50 minut. Po zagotowaniu przelewamy do czystych, wyparzonych słoików, odwracamy do góry dnem, aż do zupełnego ostygnięcia. Smacznego :)


Przy okazji zrobiłam kilka słoiczków musu jabłkowego z cynamonem. Jako deser, dodatek do kaszki, owsianki, płatków, naleśników i szarlotki. Pychota.

MUS JABŁKOWY  Z CYNAMONEM 

Obieramy umyte jabłka, kroimy na ćwiartki, wydrążamy gniazda nasienne. Następnie miksujemy lub szatkujemy bądź kroimy. Dodajemy cukier i cynamon (ilość według własnego uznania). Można dodać sparzone rodzynki. Jabłka mocno zmiksowane gotujemy 50 minut, jabłka pokrojone na kawałeczki lub zszatkowane gotujemy dłużej, aż się rozpadną. Przekładamy do wyparzonych słoików, odwracamy do góry dnem, aż ostygną. I gotowe.



U mnie na zdjęciu na prawo jabłka z dynią, a na lewo z cynamonem :)

DOPISEK 10 MINUT PÓŹNIEJ.
Oczywiście pomyliłam strony. Już poprawiam. Na lewo cynamon, na prawo dynia.
Pozdrawiam serdecznie, szczególnie Kobietki, którym też tak jak mnie mieszają się strony.
U nas często, Mąż kieruje mnie w którąś stronę (najczęściej w aucie) i mówi "w prawo",
ja skręcam i po chwili słyszę śmiech "w to drugie prawo" :)

Copyright © 2014 DROBIAZGI DOMOWE , Blogger