piątek, 23 marca 2012

Francuskie paczuszki z jabłkami

    
      Kilka dni temu Ania, swoim zdjęciem paczuszek z jabłkami, przypomniała mi o tych smacznych i ekspresowych w wykonaniu "ciasteczkach". Ponieważ miałam ciasto francuskie w lodówce, toteż pół godziny później paczuszki stygły na stole. Dzisiaj natomiast upiekłam je z dwóch opakowań ciasta francuskiego. Taka ilość  wypieków jest dla nas w sam raz, ponieważ do nas dzień w dzień (na szczęście oczywiście!) zaglądają jacyś goście. Albo rodzinka, albo któraś z koleżanek wpadnie, więc słodkości do kawy jak najbardziej wskazane.

PRZEPIS NA FRANCUSKIE PACZUSZKI Z JABŁKAMI

Składniki:
  • 2 opakowania ciasta francuskiego
  • 3-4 jabłka
  • cukier 
  • cynamon
  • jajko (do posmarowania)

Wykonanie:

Jabłka obrać, pokroić na cząstki, posypać cukrem i cynamonem.
Arkusz ciasta francuskiego rozwinąć, pociąć na kwadraty o boku długości około 8 cm. Na pojedynczy kwadrat nałożyć jabłka, przykryć drugim kwadratem i sklepić brzegi. Ja dodatkowo składam wszystkie rogi do środka. Oczywiście sposób zawijania ciasta dowolny :) Można złożyć jak rogaliki, czy też pierożki. Poukładać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować roztrzepanym jajkiem i piec w 220 stopniach 12 minut. Z takiej porcji ciasta wychodzi około 13 paczuszek.


U nas wiosenka w pełni. Ciepło, słonecznie, wesoło i radośnie.
Mam nadzieję, że Was słońce również wprawia w dobry nastrój.


A w domu niebieskości.
Pozdrawiam mocno
Ada