30 stycznia 2021

Tarta z jabłkami

Tarta jabłkowa, niczym najpyszniejszy jabłecznik. Delikatne, kruche ciasto połączone ze słodkim , soczystym nadzieniem z jabłek i cynamonu. Ciasto rozpływa się w ustach. Od kilku lat, gdy piekę w domu ciasto z jabłkami, to wybieram ten przepis właśnie. Polecam :)

TARTA Z JABŁKAMI

Składniki na kruche ciasto:

  • 250 g mąki tortowej
  • 80 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 160 g masła
  • szczypta soli

Składniki na nadzienie:

  • 8-9 jabłek
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • sok z cytryny
  • 2-3 łyżki cukru

Dodatkowo:

  • 2 łyżki bułki tartej
  • jajko rozbite z odrobiną mleka

Wykonanie:

1. Najpierw przygotowujemy kruche ciasto. Wszystkie składniki łączymy i wyrabiamy gładkie ciasto. Można dodać odrobinę zimnej wody. Następnie dzielimy ciasto na pół i wkładamy na 20 minut do zamrażalnika lub na dłużej do lodówki.

2. Teraz przygotowujemy nadzienie. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę. Przełożyć na patelnię, dodać cynamon, sok z cytryny i cukier. Dusić, aż jabłka delikatnie zmiękną. Następnie nadzienie odsączyć z soku.

3. Okrągłą formę posmarować masłem i oprószyć mąką. Na to położyć rozwałkowaną połowę ciasta, tworząc rant wysokości około 1-2 cm. Ciasto ponakłuwać widelcem i obsypać bułką tartą. Na ciasto wyłożyć nadzienie jabłkowe i przykryć rozwałkowaną drugą połową ciasta. 

4. Całość posmarować roztrzepanym jajkiem z dodatkiem mleka. Piec około 40 minut w temperaturze 180 stopni, aż do zarumienienia ciasta. Odstawić do ostygnięcia.











Smacznego :)

Aldona


22 komentarze:

  1. Bardzo ladne zdjęcia. Ciasto wygląda pysznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aldona, zapewne smakuje wyśmienicie! Jestem fanką wszelkich "jabłeczników." Moja mama piecze mistrzowską szarlotkę, którą średnio co dwa tygodnie się delektuję ;-))
    Dodam jeszcze, że przepiękne są Twoje zdjęcia - podkręcają apetyt!
    Ślę gorące pozdrowienia!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię ciasta z jabłkami, zresztą w ogóle lubię domowe wypieki. Anita dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Jak ładnie komponuje się ze sobą zastawa, kwiaty i same ciasto. Zresztą zawsze potrafisz zadbać o współgranie kolorów. Chciałabym też tak popijać kawę z tartą, ale pandemia każe zapomnieć o ciastach i słodyczach, bo niestety nasze z mężem ciała rosną jak na drożdżach. Ale mam nadzieję, że kiedyś przepis wypróbuję. Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też uważamy na słodkości, żeby z umiarem :) Dziekuję za Twoje słowa.

      Usuń
  4. No i aż zapachniało u mnie tą
    tartą, a kilogramów przybywa.:(
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam bardzo podobny przepis i świetnie się sprawdza - to pyszne ciasto.
    Bardzo efektowne zdjęcia, od razu zrobiłam się głodna:)
    Serdeczności Aldonko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, serdeczności dla Ciebie również. Tak, ciasto z tego przepisu jest pyszne!

      Usuń
  6. Chyba i ja upiekę:) Tak dawno nie piekłam tarty.
    Urocze naczynie w kropeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale u Ciebie pięknie i apetycznie! Tarta wygląda niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie jadłam :). Naprawdę zacnie wygląda. Muszę się kiedyś zabrać za pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam. Chyba sama zrobi�

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubię oglądać Twoje zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Aldona, zrobiłam wczoraj, do dzisiaj tylko wspomnienie pozostało. Wspaniała! Dodaję do przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, bardzo się cieszę! Nam też tak smakuje. Tarta jest pyszna. Ucieszyłam się, że Cię tutaj zobaczyłam. Twój nick znajomy od lat :) Podróż przez życie. Ściskam Cię serdecznie!

      Usuń
  12. Uwielbiam wszelkie ciasta, które mają w swoim składzie jabłka. Jabłeczniki, szarlotki, tarty... Ten przepis podbił moje serce. Tarta z niego wychodzi przepyszna. To ulubione ciasto mojej córki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 DROBIAZGI DOMOWE , Blogger