13 grudnia 2021

Pierniczki świąteczne

 


Przez ostatnie lata piekłam pierniczki z tego samego, jednego, sprawdzonego przepisu, ale gdy w tym roku nasza Hania przyniosła do pracy pierniczki i przepis, to wszyscy zachwyciliśmy się smakiem tych świątecznych ciasteczek. Pierniczki te są mega mięciutkie od razu, dosłownie rozpływają się w ustach, więc można je upiec na chwilę przed świętami:)

PRZEPIS NA PIERNICZKI

Składniki:

  • 0,5 kg mąki
  • 150 g masła
  • 200 g płynnego miodu
  • 40 g przyprawy korzennej
  • pół łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 0,5 szklanki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżeczki kakao
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 4 żółtka

Wykonanie:

Do rondelka włożyć masło, kakao, przyprawę korzenną i cynamon. Podgrzewać aż do rozpuszczenia składników, stale mieszając. Odstawić do ostygnięcia.

Do miski włożyć wszystkie pozostałe składniki. Dodać ostudzoną "masę" z rondelka. Całość wymieszać, wyrobić ciasto.

Ciasto będzie klejące. takie ma być:) Przykryć je folią i na noc włożyć do lodówki.

Następnego dnia posypać blat i ręce mąką. Wyrobić ciasto, które po schłodzeniu będzie miękkie i plastyczne. Rozwałkować na grubość około 3-4 mm, wycinać kształty foremkami i piec 7 minut w temperaturze 170 stopni.

Ostudzone pierniczki udekorować lukrem.

Smacznego:)

* Przepis od @hania.dental









Serdeczne, przedświąteczne pozdrowienia:)

Aldona

5 komentarzy:

  1. Jak zawsze Twoje przepisy są na czasie. Wczoraj gościom podawałam Twoją galaretkę różnokolorową. Miłych przedświątechnych wrażeń życzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ten przepis:) Właśnie moje ciast leżakuje w lodówce.
    Jak zwykle cudowne zdjęcia. Serdecznie pozdrawiam Aldona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sprawdziłam przepis, wyszło idealnie. Dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: + 2349046229159/
    +3550685677099

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 DROBIAZGI DOMOWE , Blogger